استراتژی های مهم برای رشد یک کسب و کار اینترنتی نوپا

توصیه هایی برای افزایش درآمد از سیستم های همکاری در فروش

امروزه در دنیای اینترنتی، بسیاری از افراد به ارائه و فروش محصولات و خدمات گوناگون میپردازند؛ حتی ارائه و فروش محصول یا خدمتی مشابه کسب و کار شما! برای نمونه کافی است تنها وارد یکی از شبکه های اجتماعی شوید؛ بسیاری از افراد کارآفرین را خواهید دید برای نمونه با تولید محتوای مناسب، به تبلیغات میپردازند یا پادکست می فروشند! یا ویدیوهای آمورشی تولید می کنند! یا حتی برخی آموزش هایی را فراهم کرده اند تا شما بیاموزید چگونه می توان یک وبلاگ یا وب‌سایت پولساز را راه اندازی نمود و کارهایی از این قبیل… توجه داشته باشید موفقیت در چنین شرایطی، تنها زمانی ممکن است که استرتژی روشن و واضحی برای کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید.

توصیه هایی برای افزایش درآمد از سیستم های همکاری در فروش

به احتمال بسیار زیاد موارد نام برده شده در بالا، موضوع جدیدی برای شما نیست! چرا که به احتمال زیاد خود این موارد را از قبل می دانید.

در یک کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما چند ساله هستید، پیر هستید یا جوان! مهم نیست که شما چقدر سرمایه دارید! در یک کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما در کجای این کره زمین زندگی می کنید. در یک کسب و کار اینترنتی، یک فرد کارآفرین می تواند با یک ایده نو و ارائه ی محصول یا خدمتی که برای مخاطبین جذاب است، موفقیت کسب و کار خود را تضمین می نماید.

شاید یکی از نکات جالبی که تقریبا همه افراد از آن لذت می برند، آزادی در عمل در کسب و کارهای اینترنتی است که می توانند داشته باشند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از آزادی در عمل در کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ در یک کسب و کار اینترنتی شما می توانید وبلاگ یا وب‌سایت خود را در اتاق استراحت خود در خانه و یا حتی در کافی شاپ بروزرسانی نمایید، یا حتی وقتی در سفر هستید می توانید به کسب و کار خود ادامه دهید و کاربران بتوانند محصولات و خدمات ارائه شده از سوی شما را بر روی وب‌سایت‌تان سفارش داده و خریداری نمایند و از این طریق کسب درآمد نمایید.

چنانچه کسب درآمد از اینترنت یکی از اهداف اصلی شما می باشد، پس بایستی با آگاهی کامل و همچنین استراتژی از پیش تعیین شده در رابطه با کسب و کار اینترنتی خود، اقدام نمایید.

در این مطلب، هفت استراتژی بسیار مهم و اساسی برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم که شما می توانید با بهره گیری از آن ها، نتایج بهتر و قابل توجه تری را در کسب و کار اینترنتی خود بدست آورید و یا چنانچه صاحب یک کسب و کار سنتی هستید، جایگاه آن را در دنیای آنلاین تقویت نمایید.

هفت استراتژی مهم و اساسی در رشد یک کسب و کار اینترنتی

هفت استراتژی مهم و اساسی در رشد یک کسب و کار اینترنتی

1

به هیچ وجه ایده های دیگر کارآفرینان را کپی نکنید!

به عنوان اولین جمله، همیشه به یاد داشته باشید که کاربران فضای اینترنت و در بیان همه جانبه، مشتریان از فرد یا افرادی، محصول یا خدمتی را خریداری می نمایند که شناخت لازم و کافی نسبت به او داشته باشند، همچنین از او خوش‌شان بیاید و بتواند به او اعتماد نمایند! پس می توان این نکته را دانست که این افراد به ندرت از افراد ناشناس و غریبه، محصول یا خدمتی را خریداری می نمایند.

چنانچه شما یک نسخه ی کپی از یک کارآفرین معروف و سرشناس باشید، متاسفانه مشتریان هیچ گاه، خود واقعی شما را نخواهند شناخت! دقت داشته باشید در این شرایط، مشتریان از فرد یا افرادی خریداری می نمایند که محصول یا خدمت ارائه شده از سوی او، کپی است! همیشه به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه کپی فرد دیگری نباشید؛ خودتان باشید و چهارچوب های خودتان را رعایت کنید. از استراتژی های ایده آل موفقیت در کسب و کار، الگو بگیرید ولی آن ها را به هیچ وجه کپی نکنید! همیشه برای این موضوع تلاش کنید که صدای خود را به گوش همگان رسانید و کسب و کاری را بنیان گذاری کنید که متعلق به شماست و برای شماست.

2

مخاطب یا جامعه ی هدف کسب و کار خود را به خوبی بشناسید.

یکی از معروف ترین جملات در دنیای کسب و کارهای اینترنتی می گوید: اگر می خواهید به همه ی مردم دنیا دست پیدا کنید، سرانجام به هیچکسی دست پیدا نخواهید کرد! در توضیح این جمله می توان گفت: چون هدف مشخص و واضحی ندارید، به همین دلیل تلاش های‌تان برای رسیدن به مشتریان پراکنده و نامناسب خواهد بود. توجه داشته باشید هر چه جامعه ی مخاطبان هدف شما، مشخص تر و واضح تر باشد، انجام مهارت های بازاریابی نیز برای شما سهل تر و آسان تر است؛ و بدانید همین تمرکز کامل بر روی استراتژی های از پیش تعیین شده و اجرای درست مهارت های بازاریابی، سبب رشد کسب و کار شما خواهد شد.

این جمله را همیشه در یاد داشته باشید که: برند و پیام محصول یا خدمت شما بایستی کاملا شفاف و واضح باشد. متاسفانه بیشتر افرادی تازه کاری که وارد دنیای کسب و کارهای اینترنتی می شوند، مرتکب این اشتباه می‌شوند که ابتدا به دنبال تولید محصول  یا ارائه ی خدمت می ‌روند و سپس به فکر مهارت های بازاریابی برای آن می‌ افتند! شما می توانید برای نمونه در کلید واژه‌های متداول جستجو کنید تا ببینید مردم چه کلید واژه‌هایی را جستجو می‌ کنند و برای کدام یک از آن ها رقابت زیادی ایجاد نشده است.

رشد یک کسب و کار اینترنتی نوپ

3

همیشه به اصل سادگی توجه داشته باشید.

هنگامی که بازار و محصول یا خدمت خود را مشخص کرده و فرآیند فروش‌تان را نهایی کردید، آماده ‌ی طراحی وبلاگ یا وب‌سایتی برای کسب و کار خود باشید. به شما توصیه می کنیم وبلاگ یا وب‌سایت خود را ساده طراحی کرده و آن را ساده نگه دارید. شاید این موضوع در ذهن‌تان باشد که در سیستم وردپرس، گزینه های زیادی از قبیل ویجت ها و پلاگین ها وجود دارد اما شما به تمامی این گزینه های پیشنهادی نیازی ندارید! به این موضوع دقت داشته باشید که وقتی کسی از وبلاگ یا وب‌سایت شما بازدید می کند، نباید به هیچ وجه گیج و سردرگم شود! حتی در مسئله ی کسب و کار اینترنتی نیز، سادگی را همواره به یاد داشته باشید.

وبلاگ یا وب‌سایت خود را بسیار بررسی کنید و از بزرگ ترین و موثرترین چالش های موجود در آن آگاه باشید و برای از بین بردن آن، همواره تلاش کنید. همچنین برای وبلاگ یا وب‌سایت کسب و کار اینترنتی خود، ترافیک ورودی مناسبی را نیز ایجاد کنید. محصولات و خدماتی را ارائه نمایید که ساده بوده و برای حل مشکلات یا نیازهای کاربران، چاره ساز باشند. در یک کسب و کار اینترنتی برای رسیدن به موفقیت و توسعه، اصل را بر سادگی قرار دهید.

4

راهکارهای رشد یک کسب و کار اینترنتی نوپ

تمام تمرکز خود را بر روی شبکه های اجتماعی معطوف نکنید.

شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین پتانسیل های موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی است. شما به هیچ وجه نبایستی از شبکه های اجتماعی پر بازدید غافل شوید اما تبدیل آن ها به استراتژی اصلی و اساسی شما برای فراهم آوری ترافیک مورد نیاز وب‌سایت شما و نیز کسب مشتریان بالقوه از آن طریق، به هیچ وجه توصیه نمی شود. به شما توصیه می کنیم کسب و کار خود را بر روی پلتفرم یا بستر شخصی بسازید، نه پلتفرم های دیگر! توصیه می کنیم شرایطی را فراهم نمایید تا کاربران، عضو خبرنامه ی شما شوند؛ زیرا این اتفاق سبب می شود تا با شما تعامل شخصی داشته و با یکدیگر در ارتباط باشید. این نوع ایجاد ارتباط بسیار بهتر و قابل قبول تر از ارتباط در بستر شبکه های اجتماعی است.

یکی از لازمه های موفقیت وبلاگ یا وب‌سایت و یا یک کسب و کار اینترنتی در دنیای اینترنت، میزان ترافیک ورودی و یا آمار بازدید کننده آن وبلاگ یا وب‌سایت است. توصیه می کنیم برای بررسی و تحلیل کسب و کارهای اینترنتی تمامی کشورها به ویژه کشور ایران، شما می توانید به وب‌سایت معتبر www.Alexa.com مراجعه نمایید؛ در این وب‌سایت، در بخش Top Sites در قسمتBy Country  کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ در وب‌سایت الکسا شما می توانید 500 وب‌سایت محبوب و پر بازدید هر کشور را به صورت ارائه ی تحلیل های روزانه و ماهیانه مشاهده نمایید.

توجه داشته باشید شما می توانید با مشاهده 500 وب‌سایت محبوب و پر بازدید در کشور ایران، جایگاه تمامی کسب و کارهای اینترنتی فعال و موفق را در 10 گروه عمده، دسته بندی نمایید. شما می توانید با نتایج حاصل از این تحلیل ها و بررسی، در بهبود وضعیت وبلاگ یا وب‌سایت خود تلاش کنید.

5

تمرکز خود را بر موضوعات مهم و اساسی معطوف نمایید.

دقت داشته باشید انبوهی از اطلاعات گوناگون وجود دارد که شما می توانید آن ها را به صورت آنلاین بیاموزید؛ اما قسمت بیشتری از این اطلاعات، با توجه به فرآیندی که شما در آن قرار دارید، اهمیتی ندارد و مهم نیست. به این نکته ی مهم دقت داشته باشید چنانچه شما محصول یا خدمتی را ایجاد می نمایید، به احتمال زیاد نیازی ندارید که مطالب زیاد و گسترده ای دررابطه با سئو یاد بگیرید.

چنانچه تصمیم دارید در وبلاگ یا وب‌سایت خود مقالات میهمان بنویسید و به روش هایی دیگر مخاطبان هدف خود را ایجاد نمایید، در این شرایط سئو به صورت کاملا طبیعی به وجود خواهد آمد؛ پس توصیه می کنیم وقت خود را بیشتر صرف نوشتن مقالات میهمان کنید. وضعیتی که در آن قرار دارید را ارزیابی و بررسی نمایید؛ ببینید در کجا قرار دارید و به کجا خواهید رسید! همیشه به وضعیت کارآفرینی خود دقت داشته باشید و به چیز یا چیزهایی اهمیت دهید که برای شما مهم است و به شما کمک خواهد کرد. به هیچ وجه اجازه ندهید تا قربانی اطلاعات بیش از حد شوید زیرا همین اطلاعات به ظاهر جذاب و مهم می تواند مانعی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه ی شما باشد. سرعت پیاده سازی ایده ها و اجرای آن ها، نشان دهنده ی میزان موفقیت شما در کسب و کارتان است.

6

قیمت محصولات و خدمات خود را عادلانه انتخاب کنید.

کمک به دیگران و ارائه ی خدمات رایگان به آن ها بسیار نیک و پسندیده است؛ اما به یاد داشته باشید شما صورت حساب هایی دارید که بایستی آن ها پرداخت نمایید و همچنین شما خانواده ای دارید که بایستی از آن ها مراقبت کنید! پس ارائه ی خدمانت رایگان منطقی نیست! چنانچه شما با محصول یا خدمت ارائه شده ی خود، ارزشی را آفریده اید و به مردم در حل مشکلات‌شان کمک کرده اید، بایستی برای این محصول یا خدمت، قیمت عادلانه ای نیز دریافت کنید.

این نکته را همیشه در یاد داشته باشید که برای راه اندازی و توسعه ی یک کسب و کار، بایستی درآمدی نیز داشته باشید؛ در غیر این صورت کسب و کار شما با مشکل مواجه شده و ادامه ی مسیر ممکن نخواهد بود. این اصل مهم را بدانید تا زمانی که شما بر روی خدمت به مشتریان و همچنین اضافه کردن ارزشی به زندگی آن ها تمرکز کرده اید، قیمت های ارائه شده از سوی شما توجیه منطقی خواهد داشت.

7

تصمیم قطعی بگیرید و با تمام وجود برای هدف خود تلاش کنید.

به عنوان آخرین استراتژی، چنانچه می خواهید در هدف خود موفق باشید، همین حالا عزم خود را جزم نمایید! و برای رسیدن به خواسته ی خود، در هر شرایطی به حرکت ادامه دهید. این نکته را از یاد نبرید که  پشتکار تنها چیزی است که باعث رشد کسب و کار شما می شود. حتی اگر به سبب شرایط سخت و غیر قابل پیش بینی نتوانستید در زمان مورد نظر به هدف‌تان برسید، نا امید نشوید! ادامه دهید و هیچوقت نیز تسلیم نشوید.

راه اندازی یک کسب و کار موفق، به زمان احتیاج دارد. صبر داشته باشید؛ صبر و صبر و صبر. محصول یا خدمتی را فراهم آورید که به مخاطبان جامعه ی هدف شما در حل مشکل یا رفع نیازشان کمک کند. تمرکز کنید و ادامه دهید. ایمان داشته باشید تلاش های شما به هدف خواهد رسید. به یاد داشته باشید شما می توانید با تلاش فراوان و تمرکز، کسب و کار اینترنتی قدرتمند و با پایه و اساسی را بسازید و یا حضور کسب و کار سنتی خود را در فضای اینترنت توسعه دهید.

روشهای رشد یک کسب و کار اینترنتی نوپ

هفت استراتژی بیان شده در بالا را در کسب و کار اینترنتی استفاده کنید تا تمام تلاش های شما درست و بهینه باشد.