پتانسیل شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید!

پتانسیل شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید!

پتانسیل شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید!

امروزه شبکه های اجتماعی یکی از رایج ترین و همه گیرترین اتفاقات در میان افراد است و طرفداران بسیار زیادی را نیز به خود اختصاص داده اند؛ میزان تاثیر شبکه های اجتماعی در افراد فوق العاده چشمگیر و قابل توجه است و می توان با استفاده از پتانسیل های مفید آن ها، کسب و کار خود توسعه داد. دقت داشته باشید استفاده ی صحیح و مناسب از شبکه‌ های اجتماعی، می ‌‌تواند افزایش فروش وبلاگ یا وب‌سایت شما را به دنبال داشته باشد.

پتانسیل شبکه های اجتماعی در کسب و کار

در رابطه با اهمیت بالای شبکه های اجتماعی در توسعه ی کسب و کارها بد نیست بدانید بزرگترین برندهای کسب و کار که زمانی در فیس بوک، ترافیک خوبی داشته اند، دیگر نمی توانند به آسانی به آن سطح از ترافیک ورودی برسند! در واقع می توان گفت به طور متوسط تنها به ۶% آن آمار در شبکه ی اجتماعی دست یافته اند! یعنی از هر ۱۰۰ نفر، فقط و فقط ۶ نفر پست ‌های‌شان  را می بینند!

این نکته را نیز هیچ گاه فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی، یک منبع رایگان همیشگی برای ترافیک ورودی به کسب و کار شما نمی توانند باشند! بلکه بهتر است در زمان مناسب و ایده آل، از ظرفیت های فوق العاده ی آن ها استفاده نمایید. شما می توانید با تشکیل تیمی خلاق و قدرتمند و همچنین صرف زمان مورد نیاز، پست های گیرا و با محتوا و عالی (پست های در نوع پیشرفته همچونBuzzFeed  یا Tastemade) را آماده سازی نمایید تا با استفاده از انتشار آن ها در زمان و جایگاه مناسب، افزایش فروش وبلاگ یا وب‌سایت خود را تضمین نمایید.

میزان فروش وبلاگ یا وب‌سایت خود را با بهره گیری از شبکه های اجتماعی، افزایش دهید. آیا با توجه به وضعیت حال حاضر، شبکه های اجتماعی و همچنین استفاده از آن ها منسوخ شده است؟ در جواب بایستی گفت: خیر. به هیچ وجه! شبکه های اجتماعی روز به روز در حال همه گیری می باشد و شاید با اطمینان بتوان گفت که هیچ مانعی برای آن ها وجود ندارد. ممکن است خبرهایی پیرامون این موضوع که چگونه برخی از فروشنده های کسب و کارهای اینترنتی، در تبلیغات خود در شبکه ی اجتماعی فیسبوک به *X% ROI دست یافته اند و یا برخی دیگر از فروشنده های کسب و کارهای اینترنتی از با استفاده از تبلیغات در اسنپ چت، به Y% ROI* رسیده اند! اطلاع از این گونه خبرها، کار چندان سختی نیست. اما در مقابل، یافتن خبرهای مرتبط با صفر بودن ترافیک ورودی با کار واقعی در دنیای تجارت الکترونیکی در شبکه های اجتماعی، بسیار کم و نادر است.

در میان همین خبرهای گوناگون، گاهی از فروشندگان کسب و کارهای آنلاین در رابطه با تنزل شدید ترافیک وب‌سایت‌شان در شبکه های اجتماعی می شنویم! از دیگر سو، فروشندگان کسب و کارهای آنلاین دیگری نیز وجود دارند که بی سر و صدا از شبکه های اجتماعی پر بازدید به مقدار شگفت انگیز و قابل توجهی کسب درآمد دارند! در حقیقت می توان گفت در سال های اخیر، شبکه های اجتماعی، نقشی بسیار پر رنگ و اساسی را در توسعه ی کسب و کارهای اینترنتی ایفا نموده اند؛ آن ها می توانند با بالا بردن میزان ترافیک ورودی به وبلاگ ها یا وب‌سایت های کسب و کارهای اینترنتی، فرصتی را برای پیشرفت آن ها فراهم آورند.

متاسفانه بسیاری از افراد گمان می کنندکه استفاده از تنها یک صفحه ی فیسبوک و یا اینستاگرام برای پیشبرد کسب درآمدشان کفایت می نماید! اما این طور نیست! چنانچه شما تصمیم دارید میزان ترافیک ورودی بیشتری را از شبکه های اجتماعی دریافت نمایید و وبلاگ یا وب‌سایت و یا حتی فروشگاه اینترنتی خود را با سرعت هر چه تمام، توسعه دهید بایستی تمرکز و دسترسی خود را در شبکه های اجتماعی پر بازدید افزایش دهید؛ و این عمل دلیلی ندارد جز بالا بردن نرخ بازگشت سرمایه در کسب و کار شما. در این مطلب تصمیم داریم لیستی از شبکه های اجتماعی معروف و پر بازدید را که نرخ بازگشت سرمایه بهتری نسبت به کانال های معمول نسبت به هر صفحه ی شبکه ی اجتماعی فیسبوک می دهند را معرفی و تحلیل نماییم. با ما همراه باشید.

گروه های فعال در فیسبوک را فراموش نکنید!

1

گروه های فعال در فیسبوک را فراموش نکنید!

چنانچه تصمیم دارید مشکل کمبود ترافیک ورودی به وبلاگ یا وب‌سایت کسب و کار خود را برطرف نمایید، به شما توصیه می کنیم از گروه های فعال در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام غافل نشوید! توجه داشته باشید شما با این کار می توانید به میزان بسیار قابل توجهی، فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید. همیشه به این نکته دقت داشته باشید که اگر شما، حتی صاحب یک کسب و کار ساده برای نمونه یک فروشگاه اینترنتی کوچک نیز باشید، بایستی راهی را برای ارتقای سطح فروش خود و همچنین کاهش و برطرف کردن عیب ها پیدا کنید. یکی از این راه های بسیار موثر، عضویت در گروه های شبکه ی اجتماعی فیسبوک و همچنین استفاده ی صحیح از آن ها است.

در یک گروه فیسبوک، هر محصول یا خدمت منسوخ شده می توانید یک بار دیگر احیا شود! در حقیقت می توان گفت در چنین شرایطی، انتخاب مردم از جوامع محلی و سنتی رایج به گروه های فعال شبکه ی اجتماعی فیسبوک که به صورت تیم ها، گروه ها، جوامع و… سازماندهی می شوند، هدایت می شود.

شاید باز هم این سوال برای شما پیش آید که چرا گروه های فعال در شبکه ی اجتماعی فیسبوک برای کسب و کار اینترنتی، گزینه ای ایده آل هستند؟ اعضای گروه های فعال در فیسبوک به طور معمول برای جستجو و تهیه ی مطالب و چیزهای جالب برای خواندن، خریدن و به اشتراک گذاشتن آن ها در صفحه شما، به طور کامل هماهنگ هستند و تمرکز دارند.

پست های شما در داخل گروه های فعال فیسبوک، اخبار وبلاگ یا وبسایت اعضا را به همه خواهند رساند؛ همچنین از بین ترجمه های درج شده، آن تعدادی که خوب انجام شده اند، انتخاب می شوند تا برای وبلاگ یا وب‌سایت شما ترافیک ایجاد نموده و منجر به پیشرفت کسب و کار شما شوند. شما با بهره گیری از این پتانسیل، بی شک می توانید برخلاف صفحه های فیسبوک که متوسط به حدود ۶ درصد ترافیک ورودی خواهید رسید، ترافیک ورودی 100 درصدی را تجربه می نمایید!

2

تبلیغات در شبکه ی اجتماعی فیسبوک با بهره گیری از ردیابی

در حال حاضر صحبت های بسیار زیادی در رابطه با بازاریابی در شبکه های اجتماعی وجود دارد؛ که برخی از این روش ها، حقیقت دارند! شاید بد نیست بدانید که فیسبوک به دستکاری سازمان یافته در استقبال بیشتر مردم از تبلیغات متهم شده است! و یا اینکه تغییرات اخیر در اینستاگرام، باعث اتلاف اساسی در ترافیک می شود!

برای آن که از میزان اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی با خبر شوید، نمونه ای رو نام می بریم. آیا سرویس آنلاین Canvas people را می شناسید؟ Canvas people، یک سرویس آنلاین چاپ عکس است. هنگامی که مدیران این سرویس تصمیم دارند میزان ترافیک ورودی و فروش خود را افزایش دهند، بلافاصله به تبلیغات شبکه ی اجتماعی فیسبوک مراجعه می نمایند. همچنین محتوای تبلیغات آن ها نیز شامل متن ها و تم های زیبا برای نمونه صحبت های تبلیغاتی آن ها درباره ی بعضی لحظه های خاص و ناب در طول زندگی مانند نامزدی، بچه دار شدن و… و یا تصاویری گیرا از مردم علاقه مند به یکدیگر، مادران، رقص کنندگان و…

بهتر است بدانید در پایان عملیات تبلیغات، آن ها نزدیک به 4 هزار فروش در ROI of 1.5x را به دست آورده اند (نرخ بازگشت سرمایه). شاید با خود فکر کنید که این عدد، چندان نیز بزرگ نیست! اما دقت داشته باشید همراه با این موضوع، حدود 180 هزار مراجعه کننده نیز برای‌شان فراهم شده است! و این یعنی ترافیک ورودی به وب‌سایت آن ها توسط فیسبوک بیشتر خواهد شد!

برای پیشرفت یک کسب و کار اینترنتی، تبلیغات فیسبوک با هدفمندی درست و مناسبی که دارد، بسیار ایده آل است. البته دقت داشته باشید تبلیغات شبکه ی اجتماعی فیسبوک در بین فروشندگان کسب و کارهای آنلاین، موارد نامطلوبی نیز دارد! برای نمونه هدف گذاری آن، بسیار گسترده و گاهی حتی بی ربط است! بی شک بایستی شما هدف گذاری کسب و کار خود را به صورت کامل و واضح انجام دهید سپس در گام بعدی، شروع به تبلیغات در شبکه ی اجتماعی فیسبوک نمایید. خوشبختانه به دلیل شرایط مناسبی که فراهم شده است شما می توانید مقدار کمی هزینه را در طول یک روز (چیزی در حدود پنج دلار) برای تبلیغات در فیسبوک در نظر داشته باشید و آن را برای یک هفته امتحان کنید.

3

اسنپ چت و شیوه influencer

یکی از معروف ترین برند های لباس، Wet Seal می باشد که ترافیک ورودی وب‌سایت خود را از طریق رسانه های اجتماعی مانندyouTuber  (با ۱۸ سال قدمت در اینترنت)، اینستاگرام و Snapchatter افزایش داده است؛ این برند جهانی در میان جمعیت دختران نوجوان بسیار موفقیت آمیز بوده است.

توجه داشته باشید بیش از چندین میلیون نفر در شبکه های اجتماعی وجود دارند که اکثریت آن ها تحت تاثیر پست های موجود در آن ها قرار می گیرند! پس می توان با یک برنامه ریزی درست و مناسب از پتانسیل های موجود در شبکه های اجتماعی پر طرفدار مانند اینستاگرام و  Snapchat استفاده نمود.

یکی از روش های پر بازده که بسیاری از برندهای معتبر از آن بهره می گیرند، روش Influencer است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توان با بهره گیری از روش Influencer Marketing کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

در روش Influencer Marketing شما به عنوان مدیر یک کسب و کار، به اطلاعات مهمی از جمله واکنش مشتریان و میزان استقبال آن ها از محصول یا خدمت ارائه شده از سوی‌تان دست خواهید یافت. پس به شما توصیه می کنیم به هر یک از Influencer های مطرح در حوزه ی فعالیت خود، دسترسی پیدا کرده؛ لیست فالوورهای آن ها را براساس تعداد و همچنین سطح آن ها و محتوایی که به اشتراک می گذارند، آماده کرده و از آن ها تقاضای همکاری و مشارکت نمایید.

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی بسیار موفق که برای پیشرفت کسب و کار شما توصیه می شود، Snapchat است. بد نیست بدانید 75 درصد جمعیت افراد تشکیل دهنده ی فعال این پلتفرم آنلاین را، جوانان (جوانان تا 25 سال سن) تشکیل می دهند. Snapchat به سبب ویژگی های ایده آلی که دارد، برای انتشار محتوای شما فوق العاده مناسب است.

Instagram Influencers را بیشتر بشناسید!

4

Instagram Influencers را بیشتر بشناسید!

برند Uwheels یکی از مهم ترین و موفق ترین نام های فعال در کسب و کارهای آنلاین است. تیم بازاریابی این برند موفق، مبلغی در حدود 61200 دلار برای معرفی و تبلیغ کسب و کار اینترنتی خود در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام سرمایه گذاری نموده اند.! جالب است بدانید در پایان این سرمایه گذاری تبلیغاتی، برند Uwheels چیزی در حدود 1000000 دلار فقط و فقط از طریق روش Instagram Influencers فروش داشته است! این یعنی نرخ بازگشت سرمایه 16 درصدی برای این برند پولساز!!! یا در نمونه ای دیگر برندEthan  مبلغ ۱۵۹۱ دلار را در یک دوره سی روزه برای انجام یک هدف تبلیغاتی هزینه کرد و توانست ترافیک ورودی بسیار فوق العاده ای را کسب نماید!

توجه داشته باشید از زمانی که فیسبوک، اینستاگرام را خریداری نمود، تبلیغات اینستاگرام روشی مطمئن برای معرفی محصولات و خدمات شد. تشابه بارز آن ها در نمونه های تبلیغاتی می باشد؛ شما می توانید تبلیغات پست عکس، تبلیغات ویدئو و تبلیغات رایج را به همان روشی که در فیسبوک قرار می دهید، در اینستاگرام نیز منتشر کنید.

5

تبلیغات در شبکه ی اجتماعی بزرگ twitter

شبکه ی اجتماعی twitter، یکی از بزرگ ترین و پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر جهان می باشد؛ اما شاید بتوان گفت این شبکه ی اجتماعی، جای چندان مناسبی برای توسعه ی کسب و کارها نیست! دقت داشته باشید تعداد کمی از برندها توانسته اند از طریق تبلیغات در twitter ترافیک و فروش خود را افزایش دهند.

تبلیغات در YouTube

6

تبلیغات در YouTube

تبلیغات در YouTube یکی از موفق ترین راهکارها برای توسعه ی یک کسب و کار است. برای نمونه برندSkip Ads با این روش تبلیغات،به شدت در حال رشد روز افزون است. شیوه ی دیگری از تبلیغات در این شبکه ی اجتماعی وجود دارد که میلیون ها بازدید کننده را از طریق ویدئو (که برای آن ها آزاردهنده هم  نیست!) به سمت شما جذب می کند. احتمالا برخی از کانال های مشهور مانند Blank on Blank را دیده اید! این کانال ها به عنوان تولید کننده ویدیو و همچنین یک اسپانسر در زمینه ی تبلیغات در شروع و پایان هر ویدئوی خود تبلیغی را اعمال می نمایند؛ برای نمونه دراین مورد می توان برند Squarespace را نام برد. یا در نمونه ای دیگر شما می توانید با صرف مقداری هزینه در کانال video creator شروع به تبلیغات ویدئویی برای برند خود نمایید.

7

درباره پین های ارتقاء دهنده چه می دانید؟

Pinterest یکی دیگر از بسترهای فوق العاده کارآمد برای تبلیغات می باشد؛Pinterest   مانند فیسبوک، الگوریتم هایی در موقعیت دارد تا به کاربران اطمینان دهد که اطلاعات اضافی و بی فایده را دریافت نخواهند کرد (یعنی پین ها کمتر از آنچه که شما فکر می کنید دیده خواهند شد!)؛ پین های ارتقاء دهنده برای بعضی از برندها حتی با نسبت فالوورهای کم نیز شناخته شده اند. هنگامی که تبلیغات در Pinterest هنوز جدید و نوپا بود و پین های ارتقاء دهنده برای تعداد زیادی از کسب وکارها و برند ها  خوب فعالیت می کرد، موفقیت برند Ezra’s Pinterest در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد و منجر به پیشرفت گسترده کسب و کار اینترنتی وی شد و توانست ارزش فروش خود را به ۴۲۰۰۰ دلار رساند؛ درشرایطی که سرمایه اولیه آن ۷۸۰ دلار بوده است!

شاید این سوال پیش بیاد که چگونه؟ مردم پین ها را به قصد خرید محصولات و خدمات در فرصت دیگری ذخیره می کنند! بر اساس آخرین اخبار Printerest بیشتر از ۸۷ درصد از کاربران Printerest چیزهایی را خریداری می نمایند که پین محصول را  قبلا ذخیره کرده اند!

پتانسیل شبکه های اجتماعی

همیشه به یاد داشته باشید شما می توانید برای  بالا بردن سطح ترافیک ورودوی، بپول و زمان مناسبی را در شبکه های اجتماعی صرف کنید و در نهایت به افزایش فروش وب‌سایت خود برسید. متاسفانه بسیاری از فروشندگان آنلاین ماهر و حرفه ای، رسانه های اجتماعی را فراموش می کنند! چون فکر می کنند آن ها غیر کارا و غیر مفید هستند!