سیستم همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی

در رابطه با سیستم های همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی چه می دانید؟

“می توان از اینترنت درآمد داشت” جمله ای که آن را امروزه بسیار زیاد می شنویم! اما باید بدانیم این جمله، امکان پذیر است، آن هم بدون تولید و ارائه ی هیچ محصول و خدمتی و بدون درگیر شدن در مراحل مختلف فروش آن! یا به زبان ساده تر حتی با سرمایه ی صفر!!! اما بایستی واقع بین بوده و با سختی های مسیری که در آن قدم می گذاریم، آشنا باشیم. امروزه به سبب وجود سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت می توان فروشگاهی را راه اندازی نمود، و محصول یا محصولاتی داشت که بتوان با فروش آن ها، کسب درآمد نمود. با این مزیت که در این شیوه ی فروش، شما فقط و فقط معرفی کننده محصول یا خدمت سیستم همکاری در فروش هستید و دیگر مراحل فروش از جمله بسته بندی، ارسال محصول خریداری شده و… توسط سیستم انجام می شود.

در رابطه با سیستم های همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی چه می دانید؟

امروزه اصطلاح Marketing Affiliate یا بازاریابی پورسانتی و یا در بیان بهتر و کامل تر، سیستم همکاری در فروش محصول یا خدمت بسیار به گوش شما خورده است! در دنیای ما، بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمدهای چشمگیر از اینترنت هستند؛ درآمدهای چشمگیر و توسعه ی روز افزون کسب و کار. اما این اتفاق چطور ممکن است؟ و چگونه؟

شکی در این موضوع نیست که اگر خود محصول یا خدمتی را داشته باشیم و آن را از طریق اینترنت به فروش برسانیم، سود بالا و قابل قبولی نصیب‌مان خواهد شد اما به احتمال بسیار زیاد ما، خود محصول یا خدمتی برای ارائه نداریم! این به معنای پایان کار نیست؛ می توان با فروش محصولات یا خدمات دیگران در قالب سیستم های همکاری در فروش (پروسه همکاری در فروش) برای خود کسب و کاری اینترنتی بنا نهیم و به کسب درآمد از اینترنت بپردازیم.

در رابطه با سیستم های همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی چه می دانید؟

یکی از روش های ساده و بسیار موثر در کسب درآمد از اینترنت، استفاده از سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت است؛ شما با استفاده ی صحیح از این سیستم ها می توانید به درآمدهای عالی برسید. سوالات بسیار زیادی در رابطه با سیستم های همکاری در فروش وجود دارد؛ اینکه از کجا آمده اند و فعالیت در آن ها به چه صورت است؛ و یا اینکه مدل کسب درآمد در این سیستم ها به چه صورت است و…

استفاده از سیستم همکاری در فروش، یعنی شما این امکان را دارید که کسب درآمد خود را از زمان و مکان جدا کنید! این جمله بدین معنا است که شما می توانید از هر نقطه ی دنیا و در هر ساعتی از شبانه روز، ماه و سال به کسب درآمد بپردازید. همکاری در فروش یکی از پرسودترین شیوه های کسب درآمد از اینترنت لقب گرفته است! شاید این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که آیا می توان از این راه، درآمد کافی و چشمگیری را به دست آورد؟ و یا این مدل کسب درآمد می تواند برای مدت زمانی طولانی، مورد اطمینان قرار داشته باشد؟

سیستم همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی

در توضیح سیستم همکاری در فروش، می توان گفت یک نوع شیوه کسب و کار اینترنتی است که در آن هم فرد فروشنده و هم فرد بازاریاب یا همان همکار در فروش محصول یا خدمت، به سود حاصل از فروش محصول یا خدمت دست می یابد؛ این یعنی یک رابطه ی اقتصادی برد – برد (win – win).

سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت یا در اصطلاح انگلیسی marketing affiliate، یعنی بازاریابی بر اساس میزان عملکرد که در این نوع فعالیت، صاحب کسب و کار (تولید کننده یا فروشنده ی محصول یا خدمت)، پورسانت مشخصی را در ازای هر بار فروش محصول یا خدمت خود از وبلاگ، وب‌سایت و یا فروشگاه آنلاین خود به شخص همکار در فروش یا بازاریاب پرداخت می نماید. توجه داشته باشید سیستم همکاری در فروش یا همان marketing affiliate برای صاحبان وبلاگ، وب‌سایت و فروشگاه های اینترنتی، انتخابی بسیار ایده آل است؛ حتی در شرایطی که فرد صاحب کسب و کار، وبلاگ، وبسایت یا فروشگاه اینترنتی نداشته باشد نیز امکان استفاده از این سیستم وجود دارد.

اما نحوه ی فعالیت در این سیستم به این صورت است که فرد همکار در فروش محصول یا خدمت یا همان فرد بازاریاب، محصول یا خدمتی را انتخاب کرده و شروع به تبلیغ آن می نماید؛ توصیه می کنیم در کمال صداقت و درستی محصول یا خدمت به کاربران معرفی و ارائه شود! پس از جذب رضایت کاربر، و پس از اینکه مشتری خرید خود را انجام می دهد، پورسانت حاصل از فروش آن محصول یا خدمت به موجودی حساب بازاریاب در سیستم افزوده شده و به حساب بانکی وی واریز می شود.

این مدل کسب و کار، مدت بسیار طولانی است که در کشورهای دیگر اجرا می شود و خود را به اثبات رسانده است! در دیگر کشورها، بسیاری از مردم کار دوم خود را انتخاب یک وب‌سایت خوب و انجام بازاریابی برای آن و کسب درآمد بی دردسر حاصل از همکاری در فروش محصول یا خدمت قرار داده اند. امروزه در کشور ما نیز، این روش کسب درآمد رونق بسیار زیادی را به خود دیده است و روند فروش و تبلیغات این سیستم ها پیوسته در حال افزایش است؛ بسیاری از افراد، از جمله صاحبان کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی و همچنین افراد همکار در فروش یا بازاربایان از این شیوه، درآمدهای میلیونی و میلیاردی بسیاری را به دست آورده اند.

تعداد سیستم های همکاری در فروش در زبان فارسی به صورت تصاعدی در حال افزایش است، به صورتی که شاید بتوان گفت هر روز یک سیستم همکاری در فروش جدید متولد می شود! اما متاسفانه در طول حدود 8 سال که از زمان راه اندازی سیستم های همکاری در فروش در ایران می گذرد، به مسئله ای اهمیت داده نشده است! و آن وجود سیستم همکاری در فروش برای محصولات مصرفی مهم و برند و محصولات با کیفیت می باشد؛ برای نمونه شما در وب‌سایت فروشگاهی آمازون می توانید لینک همکاری در فروش یک آیپد اپل را دریافت کرده و برای آن شروع به تبلیغات و اطلاع رسانی در وبلاگ یا وب‌سایت های خود کنید و آن را به فروش برسانید؛ و در ازای فروش آن محصول، پورسانت مشخص شده ای را دریافت نمایید. اما در ایران شرایط بدین گونه نیست! زیرا در کشور ما به طور معمول محصولات ساده و بی کیفیت را برای فروش اینترنیت قرار می دهند که اتفاق، باعث کاهش اطمینان و خدشه وارد شدن به اعتماد مردم و خریداران اینترنتی برای انجام این گونه معاملات اقتصادی شده است.

سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت، بیشتر توسط انجام تبلیغات گسترده دیده می شوند؛ این در حالی است که تامین کنندگان خدمت و فروشندگان محصول که از این سیستم استفاده نمی کنند، بیشتر فروش خود را از طریق بهره گیری از موتورهای جستجو، ارسال ایمیل های تبلیغاتی انبوه، ارسال اس ام اس های تبلیغاتی انبوه، لینک دهی یا همان بک لینک ها و… به دست می آورند؛ با این وجود میزان فروش این گونه سیستم ها در مقایسه با تامین کنندگان خدمت و فروشندگان محصول که از این سیستم استفاده نمی کنند، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست! شکل گیری سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت، 4 سال پس از راه اندازی اینترنت جهانی در سال 1994 میلادی بود. ایده و طرح کلی سیستم های همکاری در فروش بر بستر اینترنت، توسط ویلیام جی توبین بنیان گذاری شد. و‌‌‌‌ب‌سایت فروشگاهی آمازون در سال 1996 میلادی سیستم همکاری در فروش خود را راه اندازی کرد.

کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی

در سیستم همکاری در فروش محصول یا خدمت، یا همان بازاریابی پورسانتی 4 چیز، نقش اصلی و مهم را در این شیوه ی کسب درآمد بر عهده دارند:

1 صاحب کسب و کار یا تامین کننده ی خدمت یا تولید کننده محصول

2 همکار در فروش محصول یا خدمت یا بازاریاب

3 شبکه ای که در بین فرد فروشنده و فرد همکار در فروش وجود دارد که مسئول انجام کارهای مالی می باشد.

4 کاربر هدف یا خریدار و یا مشتری

روش سیستم همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی

نحوه ی کار و استفاده از سیستم های همکاری در فروش یا سیستم بازاریابی پورسانتی

شاید بتوان این موضوع را بیان کرد که سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت فقط و فقط بر روی انگیزه های مالی برای ارائه و جذب سفارش به وسیله ی فرد همکار در فروش یا بازاریاب پایه گذاری شده است. این شیوه ی کسب درآمد در مقایسه با دیگر روش ها، بسیار ساده و آسان است! با ما همراه باشید تا توضیح دهیم که این سیستم ها چگونه کار می کنند؟

کاربری تصمیم دارد محصول یا خدمتی را از اینترنت خریداری نماید؛ در ابتدا او در موتور جستجوی گوگل، وب‌سایت یا فروشگاهی را برای خرید محصول یا خدمت مورد نیاز خود جستجو می کند. وب‌سایت یا فروشگاهی را می یابد و برای خرید، وارد آن می شود (این وب‌سایت ممکن است وب‌سایت یک فرد همکار در فروش یا بازاریاب باشد). برای انجام فرآیند خرید خود، بر روی تصویر محصول یا خدمت کلیک می کند و در این مرحله، فرد خریدار به وب‌سایت دیگری (وب‌سایت مرجع یا وب‌سایت فروشنده) هدایت می شود و در آن جان خرید محصول یا خدمت خود را انجام می دهد. پس از اتمام فرآیند خرید، فروشنده یا صاحب کسب و کار (فروشگاه اینترنتی)، مبلغ مشخصی را به عنوان پورسانت حاصل از فروش محصول یا خدمت به خریدار، به حساب کاربری بازاریاب واریز می نماید که این مبلغ قابل انتقال به حساب بانکی فرد بازاریاب است.

همکاری در فروش محصول یا خدمت، به خودی خود می تواند یکی از بهترین و موثرترین شیوه های کسب درآمد از اینترنت باشد اما توجه داشته باشید که بایستی این شیوه با روش درست انجام گیرد. پس در یک توضیح بسیار کوتاه، می توان مراحل فعالیت در سیستم های همکاری در فروش را این گونه توضیح داد:

1 عضویت در سیستم همکاری در فروش محصول یا خدمت

2 دریافت لینک اختصاصی و اشتراک آن در وبلاگ، وب‌سایت و یا حتی شبکه های اجتماعی

3 ارائه و معرفی محصول یا خدمت انتخابی

4 فروش محصول یا خدمت و کسب درآمد

یکی از مهمترین موضوعات برای بررسی و مقایسه ی سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت مختلف با یکدیگر، این است که ببینید میزان حداقل پرداخت (یعنی کمترین مبلغی که باید به آن برسید تا پرداخت شما انجام شود) چقدر است؟ و دقت داشته باشید که تسویه حساب هر چند وقت یک بار صورت می گیرد؟

از معایب سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت، می توان به عدم صداقت سیستم ها در پرداخت دقیق و شفاف پورسانت ها و بدقولی آن ها اشاره کرد!  این در حالی است که آن ها فراموش می کنند که اگر فرد بازاریاب نباشد، آن ها نیز وجود نخواهند داشت! این موضوع را فراموش نکنید که شما زمان می گذارید و با توجه به زمانی که در استفاه از سیستم همکاری در فروش محصول یا خدمت می گذارید، باید سوددهی مناسبی نیز داشته باشید.

دقت داشته باشید چنانچه قرار باشد در سیستم هایی عضو شوید که محصولات مناسب و پر فروشی ندارند، سرورهای ضعیفی دارند، در آماده سازی و ارسال محصولات کوتاهی می کنند، تسویه حساب منظم نداشته و یا تسویه حساب‌شان با شرایط عجیب و بسیار تعجب آور انجام می گیرد! و… در این وضعیت بایستی سوددهی را از یاد ببرید و فقط و فقط خود را بیهوده سرگرم کنید!

متاسفانه بسیاری از دوستان انتظار دارند که تنها با راه اندازی یک وبلاگ یا یک وب‌سایت و پر کردن آن با کدهای تبلیغاتی سیستم های همکاری در فروش مختلف، می توانند از این شیوه، کسب درآمد چشمگیر داشته باشند! اما حقیقت این نیست! بلکه بایستی به وبلاگ یا وب‌سایت خود محتواهای ارزشمند و مفید بیافزایید تا میزان بازدید آن ها (ترافیک ورودی به وبلاگ یا وب‌سایت شما) افزایش یابد؛ بایستی مهارت های مختلف بازاریابی اینترنتی را به کار گیرید؛ روش های گوناگونی مانند ارسال ایمیل های تبلیغاتی هدفمند، آماده سازی محتوای شفاف و تاثیرگذار و… و در نهایت صبور بوده و بر کسب و کار خود مدیریت تمام داشته باشید. فراموش نکنید مسیر کسب درآمد از اینترنت، مسیری ناهموار و بسیار پر از دست انداز است که بایستی در آن صبور باشید تا بتوانید ناهمواری ها را یکی پس از دیگری، پشت سر گذارید.

به عنوان آخرین نکته می توان گفت که سیستم های همکاری در فروش محصول یا خدمت، یکی از بهترین فرصت های کسب درآمد اینترنتی در منزل می باشد که در صورت انتخاب آگاهانه ی یک سیستم مناسب، می تواند درآمد اینترنتی قابل توجهی را برای شما ایجاد کند.