اشتباهات رایج در سیستم های همکاری در فروش

با اشتباهات رایج در سیستم های همکاری در فروش آشنا شوید.

چنانچه تصمیم دارید بدون هیچ تجربه یا سرمایه‌ ای، به یک بازاریاب واسطه ای (بازاریاب پورسانتی) حرفه ای و پولساز تبدیل شوید، بایستی در ابتدا نکاتی مهم و اساسی را بدانید تا همچون دیگر افراد فعال در این کسب و کار، با مشکلی مواجه نشوید! در این مطلب تصمیم داریم اشتباهات رایج بازاریابان در سیستم های همکاری در فروش واسطه ای برای ما شما توضیح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

با اشتباهات رایج در سیستم های همکاری در فروش آشنا شوید.

کسب ‌و‌ کارهای مرتبط با همکاری در فروش در اینترنت، می تواند سود خوبی برای شما به دنبال داشته باشد؛ حتی می‌ توان از درون خانه به ‌اندازه ‌ی کسی که تمام ‌وقت در خارج از خانه کار می‌ کند، پول کسب کرد. یکی از ساده ترین، سودآورترین و در دسترس ترین روش های کسب درآمد از اینترنت، روش بازاریابی پورسانتی است؛ در این روش کسب درآمد، شما می توانید بدون داشتن تجربه ی قبلی و همچنین بدون نیاز به سرمایه ای قابل توجه، فعالیت تجاری و اقتصادی خود را شروع کنید. فراموش نکنید که موفقیت به‌ خاطر انتخاب های شما حاصل نمی‌شود، بلکه به این مربوط می ‌شود که آیا کاری که انجام می دهید به ‌درستی و به‌ صورت منسجم و منظم انجام می ‌شود یا خیر!

بهتر است پیش از شروع کسب و کار خود، اشتباهات نام برده شده در این مطلب را بخوانید و با آن ها آشنا شوید تا شما نیز دچار این موارد نشوید! متاسفانه بسیاری از بازاریابان پورسانتی، اشتباهات زیر را بارها و بارها مرتکب می شوند!

با اشتباهات رایج در سیستم های همکاری در فروش

همکاری در فروش عبارت است از هرگونه فعالیتی که موجب تسهیل در فروش یک محصول یا خدمت شود. دقت داشته باشید این کار به طور معمول توسط کسانی انجام می شود که خود تولیدکننده و یا صاحب محصول یا خدمت نیستند؛ بلکه توسط بازاریاب پورسانتی انجام می شود. وظیفه کسی که قصد همکاری در فروش را دارد، معرفی محصول یا خدمت، ویژگی‌ ها و کاربردهای آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا خدمت نماید. همکاری در فروش، روش ‌های گوناگون و متنوعی را شامل می شود، که بهترین و پربازده‌ ترین آن استفاده از اینترنت است. بازاریابی در اینترنت بسیار مقرون به صرفه است و لازم نیست شما هزینه ای را برای تولید محصول یا آماده سازی خدمت بپردازید. این کار توسط فروشنده انجام می شود. همچنین شما نیازی به محل کسب و کار فیزیکی یا حتی استخدام کارکنان ندارید.

بازاریابی پورسانتی یک نوع فعالیت بازاریابی است که در آن صاحبان کسب و کارها به بازاریابان یا افرادی که با استفاده از تلاش ها و مهارت های بازاریابی، می توانند محصول یا خدمت آن ها را معرفی نموده و بازدید کننده یا مشتری جذب نمایند، پاداش می دهند. این روش کسب درآمد بسیار مناسب است زیرا به شما این امکان را می دهد تا به آسانی به مردم سراسر دنیا دسترسی پیدا کرده و محصول یا خدمت انتخابی خود را معرفی و تبلیغ نمایید. نمونه ای از کسب و کارهایی که به خوبی از سیستم همکاری در فروش بهره برده اند شرکت های ارائه دهنده ی خدمات هاست می باشند؛ در ایران نیز بسیاری از ارائه دهندگان هاست در ایران به واسطه همکاری در فروش معروف شده اند و هم اکنون نیز مشتریان زیادی به دست آورده اند البته این اتفاق به نفع افراد بازاریاب نیز می باشد! و آن ها نیز می توانند از این طریق، درآمدی کسب نمایند. نمونه ای دیگر، سایت های آپلود فایل و یا کوتاه کننده لینک هستند؛ سایت هایی مانند UploadBoy که به واسطه معرفی توسط افراد دیگر شناخته شده اند و…

 سیستم های همکاری در فروش

1

دیدگاه و باور اشتباه

بزرگ ترین و حساس ترین اشتباه یک بازاریابی پورسانتی این است که به اشتباه فکر می کند کسب و کار اینترنتی، نوعی کسب و کار پولساز است که نیازی به تمرکز بالا و انگیزه ی فراوان ندارد! و بدون تلاش و صرف وقت می توان از آن، کسب درآمد نمود. چنانچه شما نیز چنین دیدگاه و باوری نسبت به کسب و کارهای اینترنتی دارید، بایستی بگوییم که سخت در اشتباه هستید! این افراد متاسفانه گمان می کنند که می توان به سادگی و تنها در عرض چند ماه، به شخصی ثروتمند تبدیل شوند!!! اما سخت در اشتباه هستند و پس از گذشت همان چند ماه، با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

بسیاری از افراد با دیدن یک فروشگاه اینترنتی، گمان می کنند که آن ها نیز می توانند وارد این کسب و کار شوند و زندگی خود را در عرض یک شب، متحول نمایند! آن ها گمان می کنند با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و یا حتی همکاری با یک فروشگاه اینترنتی به عنوان بازاریاب پورسانتی، سریعا مشتریان بسیاری به فروشگاه آن ها وارد خواهند شد! محصولات یا خدمات‌شان را خواهند خرید! بر روی لینک های موجود در وب‌سایت کلیک خواهند کرد و حتی در اطلاع رسانی ایمیلی نیز مشترک خواهند شد! پس با این تصورات، می توان تا انتهای ماه، به سود دهی بی نظیر و فوق العاده ای دست یافت! اما حقیقت این طور نیست و چیز دیگری اتفاق خواهد افتاد.

موارد بیان شده در بالا، فقط و فقط زمانی در کسب و کارهای اینترنتی یا واسطه ای اتفاق می افتد، که شما باور کنید این مدل کسب و کار نیز مانند هر کسب و کار دیگری به انگیزه، باور درست و تلاش مستمر نیاز دارد. در این شرایط شما می توانید کسب درآمد ماهانه ی چشمگیری را تجربه نمایید.

چنانچه شما نیز چنین باور و دیدگاهی نسبت به کسب و کارهای اینترنتی و همچنین بازاریابی پورسانتی دارید، بهتر است همین اکنون باور و دیدگاه خود را تغییر دهید. شما تصمیم دارید کسب درآمد اینترنتی مستقلی داشته باشید پس بازاریابی پورسانتی می تواند یک مورد استثنایی و ایده آل برای شما باشد. فقط بایستی نگرش و طرز فکر خود را درباره ی بازاریابی اینترنتی به کل تغییر دهید! در این صورت است که همه چیز درست شده و می توانید خواست های‌تان را به عمل تبدیل کنید.

2

فروشنده نباشید

به شما توصیه می کنیم فقط و فقط در فروش محصولات و خدمات با کیفیت مناسب همکاری داشته باشید؛ در واقع بهترین کار این است که در ابتدا برای اطمینان، خودتان آن ها را بخرید یا استفاده نمایید تا بتوانید کیفیت آن ها را تصدیق نمایید! این نکته را از یاد نبرید شما براساس محصول یا خدمتی که ارائه می کنید و ترویج می دهید، داوری خواهید شد. پس تنها بر روی کسب درآمد تمرکز نکنید، بلکه به کیفیت نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید.

شاید شما نیز این نکته را بدانید که بسیاری از افراد فعال در کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابی پورسانتی و همچنین وب‌سایت های فعال در این زمینه، درآمدهای چشمگیری را از طریق همکاری در فروش محصولات یا خدمات کسب می کنند؛ گویی این افراد فروشندگان وابسته ای هستند که برای فروش محصولات و خدمات، تلاش بسیاری انجام می دهند. البته در اینجا بایستی نکته ای را یادآور شویم؛ توصیه می کنیم شما این کار را انجام ندهید! توجه داشته باشید شما به عنوان یک بازاریاب پورسانتی حرفه ای، فقط و فقط بایستی با نشان دادن تصویر محصولات یا خدمات و ویژگی های آن ها به مشتریان، کمک کننده ی آن ها برای خرید آن محصول یا خدمت باشید. پس به هیچ وجه، فروشنده نباشید. چنانچه شما وب‌سایت فروشگاهی دارید، توصیه می کنیم محصولات مرتبط با محصولات همکاری در فروش (بازاریابی پورسانتی) را درکنار یکدیگر قرار ندهید؛ دقت کنید این یعنی هدایت مشتریان به سمت لینک ‌های محصولات مرتبط. متاسفانه بسیاری از بازاریابان پورسانتی تازه‌کار و  سطحی نگر، این عادت را دارند که با معرفی محصولات متعدد و مرتبط تلاش می‌کنند تا امکان فروش خود را به حداکثر برسانند؛ در حالی که این روش درست نیست! و امکان شکست آن ها در این شرایط، بسیار محتمل است.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که هنر یک بازاریاب حرفه‌ای و آشنا با کار این است که تمام تفاوت ‌ها و مزیت‌ های محصول یا خدمت را در ذهن مشتری تصویرسازی کرده و این امکان را فراهم می آورد که مشتری احساس نماید به محصول شما نیاز دارد، و سپس محصول  را به فروش برساند؛ در این شرایط، مشتری با آگاهی و اطلاع کامل، به خرید محصول یا خدمت اقدام کرده است و رضایت پس از خرید نیز خواهد داشت.

در مقابل این رویکرد و طرز فکر، رویکرد دیگری نیز وجود دارد که در آن شما به عنوان یک بازاریاب پورسانتی و فروش محصول یا خدمت خاص، مسائل مرتبط به محصول یا خدمت را از دید مشتری پنهان می کنید و در عوض، ادعاهای غیرواقعی و نادرستی را ارائه می کنید؛ در این حالت، معمولا بازاریابان پورسانتی محصول یا خدمت خود را به عنوان یک محصول یا خدمت با کیفیت معرفی می نمایند و از این طریق به فروش محصول یا خدمت خود میپردازند. شاید این تفکر به ذهن‌تان بیاید که روش فوق، روشی خوبی برای فروش محصول یا خدمت است! اما توجه داشته باشید که این روش تنها برای مدت زمان محدودی می تواند موثر و کارساز باشد. زیرا مشتری به شما اعتماد کرده و محصول یا خدمت شما را خریداری می نماید! اما به هنگام استفاده از آن، با کیفیت پایین و نامناسب آن مواجه می شود! این اتفاق سبب می شود که مشتری، اعتماد خود را به شما از دست داده و دیگر از شما خریدی انجام ندهد.

در یک کسب و کار بازاریابی پورسانتی، شما باید خود تصمیم گیر باشید؛ آیا می خواهید مشتری محصول یا خدمت شما، تنها یک بار از شما خرید داشته باشد و یا اینکه می خواهید مشتریانی ثابت و همیشگی و روز به روز رو به افزایش داشته باشید؟

در حقیقت می توان گفت شیوه بازاریابی پورسانتی، بیشتر در رابطه با ایجاد روابط پایدار و با کاربران، مشتریان و همچنین هدایت آن ها برای تجربه ی یک خرید موفق است.

 سیستم های همکاری در فروش اطلس فایل

نکته ی مهم دیگری که بیان آن خالی از لطف نیست این است که در این روش کسب درآمد، شما نیازی به ارائه پشتیبانی به مشتری یا رسیدگی به شکایات آن ها ندارید! زیرا تمامی این موارد بر عهده تولیدکننده یا فروشنده محصول یا خدمت است.

3

نکته ی دیگری که بایستی بسیار به آن توجه داشته باشید، این است که خود به عنوان یک بازاریاب پورسانتی، انتخاب نمایید که آیا تعداد محصول یا خدمت زیادی را برای فروش بهره می گیرید (که در این حالت، احتمال عدم موفقیت شما بسیار است) و یا اینکه بر روی یک محصول یا خدمت تمرکز کرده و آن را به فروش می رسانید که در این وضعیت، احتمال موفقیت شما در فروش بسیار زیاد است.

به این نکته دقت داشته باشید که تعداد محصول یا خدمت انتخابی برای فروش از جانب شما، هیچ ارتباطی با میزان کمیسیون دریافتی شما ندارد! پس به هیچ عنوان چنین تصوری نداشته باشید که هر چه تعداد محصولات مورد بازاریابی شما بیشتر باشد، فروش بیشتر و بهتری خواهید داشت. با اطمینان می توان گفت همه ی بازاریابان پورسانتی موفق، در یک زمان واحد، یک محصول یا خدمت را برای فروش انتخاب می نمایند و آن را ارتقاء می دهند؛ این افراد تمام تمرکز خود را بر روی یک محصول یا خدمت مترکز کرده و آن را با موفقیت به فروش می رسانند.

پس اگر شما تصمیم دارید به یک بازاریاب پورسانتی موفق و پولساز تبدیل شوید، فقط و فقط یک محصول یا خدمت را برای همکاری در فروش انتخاب نمایید؛ تمام تمرکز خود را بر روی آن منعطف کرده تا بتوانید فروش بالایی را تجربه نمایید. و این نکته را هرگز فراموش نکنید که تعدد در تعداد محصولات یا خدمات و معرفی چندگانه آن ها در یک زمان، هیچ سودی به جز سردرگمی، استرس و نیز نارضایتی برای شما نخواهد داشت. پس پیشنهاد ما به شما این است که برای شروع کسب درآمد از طریق بازاریابی پورسانتی، یک محصول یا خدمت را انتخاب نمایید؛ در رابطه با آن، به اندازه ی لازم مطالعه کنید به صورتی که تمرکز کافی در رابطه با آن محصول یا خدمت را داشته باشید! سپس شروع به تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح محصول یا خدمت انتخابی خود نمایید. در این شرایط می توانید سوددهی ایده آل را تجربه کرده و از کسب و کار خود لذت ببرید.

 سیستم های همکاری در فروش

در آخر بیان این مطلب لازم است که افزایش بازدید وب‌سایت از دیگر مزایای سیستم های همکاری در فروش است. هر وب‌سایتی که از این سیستم استفاده می کند می تواند ترافیک بالایی را آن هم به صورت رایگان به دست بیاورد! ترافیک بالا نیز باعث بهبود رتبه الکسای وب‌سایت خواهد شد.