روش های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

روش های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی ای است که بنا به دلایلی، ‌امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران در سراسر نقاط جهان قرار گرفته است؛ از زمانی که کوین سیستروم و مایک کریگر شبکه ی اجتماعی اینستاگرام را در سال ۲۰۱۰ راه اندازی کردند تا به امروز، اقبال بسیار گسترده از آن شده است ‌و هر روزه شمار بیشتری از کاربران دنیای اینترنت، به ‌اعضای آن می‌پیوندند. اکنون شبکه اجتماعی اینستاگرام، دارای ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه می باشد و روز به روز بر تعداد آنان افزوده می شود! همچنین بیشتر از 8 میلیون نفر از جمعیت ۱۶ تا ۳۵ ساله‌ ی مردم ایران در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام عضو هستند! بد نیست بدانید فیس‌بوک این شبکه اجتماعی را به بهای یک میلیارد دلار خریداری کرده است!

روش های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

برای استفاده از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام بایستی این برنامه را برای روی یک دستگاه هوشمند خود نصب کنید؛ پس  طبیعتا به یک گوشی تلفن همراه یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپاد تاچ و یا آیپد نیاز دارید. حالا برای استفاده از این شبکه ی اجتماعی، بایستی در این سرویس عضو شوید. ثبت نام و ساخت اکانت در اینستاگرام کار پیچیده‌ای نیست اما بایستی در تمام مراحل ثبت نام، دقت لازم را داشته باشید. بهتر است بدانید تصاویر اینستاگرام که به درون این شبکه آپلود می‌ شوند و با تمام مردم جهان به اشتراک گذاشته می ‌شوند، به طور معمول سایز 612 × 612 پیکسل را دارا می باشند.

امروزه یکی از موضوعات بسیار داغ و پربحث، موضوع کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام و یا به زبان ساده تر، بهره‌ مندی از فرصت های ناب کسب درآمد اینترنتی است. براساس آخرین آمار منتشر شده، 8/48 درصد از برندها در اینستاگرام فعالیت دارند! و این برندها در سال ۲۰۱۷، حدود 9/4 بار در هفته در اینستاگرام پست گذاشته اند که این آمار بسیار مهم و جالب توجه است. پنج برند محبوب در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام عبارتند از:

National Geographic  با 7/77 میلیون نفر فالوئر

Nike  با 3/72 میلیون نفر فالوئر

Victoria’s Secret  با 6/55 میلیون نفر فالوئر

9GAG  با 2/40 میلیون نفر فالوئر

Nike Football  با 2/28 میلیون نفر فالوئر

 کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

توصیه می کنیم در صورتی که شما برندی دارید و هنوز برای برند خود پیج اینستاگرام راه اندازی نکرده اید و یا افزایش فالوور برای آن را شروع نکرده اید یعنی هر روز بیشتر از رقبای خود عقب می افتید! و این در دنیای کسب و کارها یعنی حرکت به سوی شکست! پیش‌بینی می‌ شود تا آخر سال 2018 میلادی، این رقم به 7/70 درصد برسد که این اتفاق نقش اینستاگرام را پر رنگ تر  و جدی تر می کند. علاقه کاربران در این شبکه ی اجتماعی به دنبال کردن برندها قابل توجه است! بهتر است بدانید ۵۰ درصد جمعیتی که در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام عضو هستند، حداقل یک برند مطرح را دنبال کرده‌اند.

شاید باورتان نشود اما ۵۶ درصد از کاربران اینستاگرام سالانه ۵۰ هزار دلار درآمد دارند! و همچنین ۲۶ درصد کاربران اینستاگرام نیز سالانه ۷۵ هزار دلار یا بیشتر از طریق شبکه‌ی اجتماعی کسب درآمد می کنند!

شبکه ی اجتماعی اینستاگرام در سال ،۲۰۱۷ حدود ۱/۳ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد داشته است که این رقم، ۸/۴ درصد از کل درآمد حاصل از تبلیغات موبایلی شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک است.

در حال حاضر، اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین شبکه های اجتماعی در دنیا می باشد که روز به روز بر تعداد مخاطبان و استفاده کنندگان این شبکه ی اجتماعی افزوده شده و در آن فعالیت می نمایند. همین بالا بودن تعداد کاربران، سبب شده است تا شبکه ی اجتماعی اینستاگرام به محل مناسبی برای کسب درآمد از اینترنت برای بسیاری از افراد تبدیل شود! مجموعه ای بزرگ متشکل از افراد معروف اینستاگرامی یا سلبریتی ها تا خانم های خانه داری که بدون داشتن هیچ سرمایه ای، کسب و کار خود را راه انداخته و کسب درآمد از اینستاگرام را تجربه می نمایند

یکی از مهم ترین، ارزشمند ترین و محبوب ترین ویژگی شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام این است که هر فردی با هر شرایط اقتصادی و میزان سرمایه ای که دارد، می تواند از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام برای کسب درآمد خود استفاده نماید؛ زیرا تعداد کاربران شبکه های اجتماعی محبوب همچون اینستاگرام آن قدر زیاد است تا بتواند به عنوان منبعی بزرگ برای افرادی که تصمیم دارند کسب و کار اینترنتی خود راه اندازی نمایند (برای معرفی محصول یا خدمت و همچنین بازاریابی آن) مورد استفاده قرار گیرد.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید امروزه بسیاری از کاربران تلفن های همراه، برای رفع نیازهای خود و همچنین حل مشکلات‌شان دیگر به سایت های اینترنتی مراجعه نمی کنند! و تمایل دارند تا در شبکه های اجتماعی به رفع نیاز و حل مشک بپردازند.

البته این اتفاق به این معنا نیست که کاربران تلفن های همراه، وب‌سایت ها را از یاد برده اند! بلکه یعنی کاربران تلفن های همراه، بیشتر زمان خود را در طول روز، در شبکه های اجتماعی محبوب برای نمونه اینستاگرام صرف می کنند. این روزها، موضوع کسب درآمد از اینستاگرام، به موضوعی داغ در بین افراد تبدیل شده است! در این مطلب، تصمیم داریم برای شما عزیزان در رابطه با  روش های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام و اینکه چگونه هر فردی می تواند از اینستاگرام کسب درآمد نماید، توضیح دهیم؛ پس چنانچه شما نیز مشتاق هستید تا بدانید چگونه می توان از اینستاگرام کسب درآمد داشت، با ما همراه باشید.

موضوع کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، امروزه بسیار همه گیر شده است و بسیاری از دوستان و آشنایان شما نیز دوست دارند از این شبکه ی اجتماعی، کسب درآمد کنند اما با روش ها و شیوه های آن آشنا نیستند! متاسفانه بسیاری از این افراد، تنها کاری که به ذهن‌شان می رسد این است که پیج اینستاگرامی را راه اندازی نمایند و تعداد فالوورهای آن را به سرعت هر چه تمام، افزایش دهند! افزایش تعداد فالووری که مهم نیست چگونه خواهد بود!

فقط و فقط تعداد این افزایش فالوود برای‌شان مهم است. و سپس در مرحله ی بعد، به فکر گرفتن تبلیغات گوناگون و در نتیجع کسب درآمد از این شیوه هستند. بایستی گفت این شیوه نیز، می تواند روشی برای کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام باشد اما توجه داشته باشید در بسیاری از مواقع، این شیوه به خوبی عمل نمی کند و موفقیت آمیز نیست! پس در ادامه شما را با برخی از روش های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی محبوب اینستاگرام آشنا می کنیم؛

روش های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

1

ارائه و فروش مستقیم محصول یا خدمت

توجه داشته باشید یکی از روش های رایج و بسیار همه گیر برای کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، ارائه و فروش محصول یا خدمت می باشد. دقت داشته باشید افرادی که از این روش، برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده می کنند، به احتمال بسیار زیاد محصول یا خدمتی را از جانب خود و یا در شرایطی از جانب دیگران، ارائه می کنند؛ البته لازم به یادآوری است که این ارائه ی محصول می تواند هم به صورت محصول فیزیکی باشد و هم محصول دیجیتالی یا دانلودی. برای نمونه فروش کفش، فروش کیک خانگی و یا حتی فروش شماره های رند تلفن همراه و یا حتی فروش تورهای مسافرتی لحظه ی آخری و… (نمونه های نام برده شده، جزو فروش مستقیم محصول یا خدمت می باشد). ۱ میلیون تبلیغ‌ کننده‌ی فعال در این شبکه ی اجتماعی وجود دارد؛ که این آمار تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی ثبت شده است و روز به روز در حال افزایش است!

2

ارائه و فروش غیرمستقیم محصول یا خدمت

این روش نیز، یکی از فراگیرترین روش های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی محبوب اینستاگرام می باشد که توسط افراد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. دقت داشته باشید بسیاری از افرادی که دارای تعداد فالوورهای زیادی در اینستاگرام هستند، برای نمونه افراد معروف یا به قول معروف سلبریتی ها (که دارای محبوبیت و تعداد دنبال کنندگان بالایی هستند ) می توانند از این روش برای گرفتن تبلیغات کسب و کارهای دیگر و انتشار آن بر روی پیج اینستاگرام خود اقدام نمایند.

در این روش کسب درآمد از اینستاگرام، به طور غیرمستقیم محصول یا خدمت ارائه شده و تولید شده از سوی کسب و کار دیگری تبلیغ می شود. نکته ی بسیار مهم ی که در نوع تبلیغات وجود دارد این است که تبلیغات محصول یا خدمت موردنظر با محتوایی تاثیرگذار عجین می شود! این روش، جزیی از روش های بازاریابی با استفاده از محتوا می باشد. برای نمونه آن دسته از افراد معروفی که در کلیپ های خنده دار خود، به محصول یا خدمت برند خاصی اشاره می کنند، در حقیقت تصمیم دارند در داخل محتوای سرگرم کننده و خنده دار خود که به مخاطبان میلیونی خود ارائه می نمایند، آن محصول یا خدمت برند موردنظر را برای استفاده از سوی مخاطبان، معرفی و پیشنهاد نمایند. توجه داشته باشید در این روش تبلیغی، از بازیگران معروف و یا حتی فوتبالیست ها نیز استفاده می شود! برای نمونه شاید در خاطر داشته باشید که بهران رادان، به عنوان تبلیغ کننده ی برنتد نوین چرم فعالیت هایی دارد و…

به این شیوه از کسب درآمد از دنیای اینترنت، بازاریابی از طریق تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می شود؛ توجه داشته باشید امروزه کسب و کارهای بسیار زیاد و متنوعی از این شیوه برای معرفی و تبلیغ محصول یا خدمت برند خود استفاده می کنند؛ برندهایی مانند سامسونگ، هوواوی، کاله و…

3

برندسازی حرفه ای و اصولی در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

یکی دیگر از روش های ایده آل برای کسب درآمد به صورت غیرمستقیم از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، برندسازی است. دقت داشته باشید در جامعه ی امروز، بسیاری از کسب و کارها تصمیم دارند تا از طریق شیوه ی برندسازی در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، کاربران زیادی را با کسب و کار خود آشنا نموده و سپس مهارت های بازاریابی را بر روی آن ها انجام دهند. برای نمونه کسب و کارهایی مشغول به فعالیت هستند که با برندسازی خود تصمیم دارند مخاطبان بیشتر و بهتری را برای حضور در سمینارها، همایش ها و ورکشاپ های عملی خود دعوت نمایند؛ این گونه فعالیت ها نمونه ای روش های برندسازی مفید و کارا در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام است.

در این گونه از کسب و کارهای خلاق، موسسان تصمیم دارند تا مخاطبان هدف خود را از طریق شبکه ی اجتماعی اینستاگرام وارد بستر اصلی و اساس کسب و کار خود (در بیشتر مواقع، وب‌سایت مرتبط با کسب و کار) نمایند و سپس بر روی آن ها، عملیات و مهارت های مرتبط با بازاریابی را انجام دهند. این روش باعث می شود مخاطبان پس از گذشت مدت زمانی، خود را علاقمند به محصول یا خدمت آن برند احساس نمایند.

روش بیان شده در بالا، یکی از بهترین و کاربردی ترین روش های کسب درآمد از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام می باشد؛ زیرا با استفاده از این شیوه می توان مانور روانی بیشتر و بهتری را بر روی مخاطبان هدف و علاقمندان به کسب و کار خود داشت.

روش های کسب درآمد از اینستاگرام

در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، از استفاده از هشتگ ها به هیچ وجه غافل نشوید! هشتگ، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها درباره موضوعی خاص در سطح جهانی استفاده می شود. توجه داشته باشید مطالب گذاشته شده در هشتگ را همه می‌توانند مطالعه کنند و دیگر نیازی نیست هر شخصی مطلب را جداگانه به اشتراک بگذارد.

هشتگ برای اولین بار به وسیله توئیتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر از جمله گوگل پلاس، فیسبوک، فیلکر، اینستاگرام، فرندفید، یوتیوب و پینترست مورد استفاده قرار گرفت. یکی از قابلیت‌های نوین و منحصر به فرد این شبکه اجتماعی، فالو کردن هشتگ در اینستاگرام است؛ با این کار شما می‌توانید به راحتی به مطالب منطبق با سلیقه خودتان دسترسی داشته باشید. شما می توانید از قابلیت هشتگ برای دیده شدن بیشتر و بهتر پست های مرتبط با کسب و کار خود (محصول یا خدمت کسب و کارهای خود) استفاده کنید. محبوب‌ترین هشتگ‌های بازاریابی اینستاگرام عبارتند از:

#social،  #branding،  #socialmedia،  #success، #sales،  #entrepreneur، #entrepreneurship،  #marketing، #branding ، #tech ، #business،  #contestalert ، #sweepstakes ، #giveaway، #discount،  #travel، #deal، #smallbiz

روش های کسب درآمد از شبکه ی اینستاگرام

فارغ از تمام توضیحات بالا، این نکته را از یاد نبرید که ماندگاری شبکه های اجتماعی در کشور ما همیشگی نیست و متاسفانه نمی توان به بودن همیشگی آن ها، اطمینان کرد! پس به شما توصیه می کنیم از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام برای کسب درآمد به صورت غیر مستقیم و بیشتر برای انجام مهارت های بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.