با سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید

با سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید

این روزها می توان گفت عده ی بسیار زیادی از افراد، با کسب و کارهای اینترنتی و چگونگی فعالیت های آن ها آشنایی دارند و حتی تعداد قابل توجهی نیز به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مستقل برای خود هستند. این اتفاق در ایران نیز در طی چند سال گذشته تا به امروز رشد چشمگیری داشته است؛ به صورتی که کسب درآمد از اینترنت به دغدغه ی بسیاری از افراد جامعه ی ما تبدیل شده است. اما چه عواملی سبب می شود تا برخی از راه اندازان و کارآفرینان، درآمدهای هنگفت و بسیار چشمگیری را از اینترنت کسب کرده و در مقابل، عده ای دیگر درآمد و سود چندانی را کسب نکرده و در کسب و کار خود شکست بخورند!

با سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید

با سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دلیل موفقیت و برتری گروه اول یعنی کارآفرینان موفق در چیست؟ آن ها با رعایت کدام موارد و نکات می توانند کسب و کار خود را توسعه داده و موفق شوند؟

برای شروع هر کسب و کاری بایستی دو دلیل وجود داشته باشد که فرد بخواهد و یا بتواند آن کسب و کار را راه اندازی نماید؛ دلیل اول، درونی و ذاتی است. یعنی نوعی انگیزه، نیاز و علاقه ی فردی و دلیل دوم، بیرونی است؛ یعنی آیا جامعه و افراد، ایده و کار شما را نیاز دارند؟ و همچنین دیگر عواملی که بایستی در شروع راه اندازی کسب و کار خود باید به آن توجه کنید.

سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی

کسب درآمد از اینترنت، حتی در خانه نیز امکان پذیر است و یکی از بهترین و راحت ترین کارهایی است که هر کسی می تواند از آن درآمدزایی داشته باشد. همه ما می دانیم اینترنت، دنیایی است پر از پول نقد! و در این بین، بازاریابان اینترنتی در تلاش هستند تا سهم بیشتری از پول ها را به خود اختصاص دهند. اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تنها 20 درصد از این افراد، می توانند 80 درصد از این پول کلان را کسب نمایند و لذت کسب درآمد میلیونی را تجربه کنند. اما در مقابل همان بازاریابان ناموفق، به طور معمول از فعالیت و کسب و کار خود نا امید شده و آن را بدون دستیابی به درآمد و پولی قابل قبول، رها می کنند! و این یعنی شکست تمام فعالیت ها و تلاش ها.

در این میان حتی عده ای نیز وجود دارند که به دلیل هزینه های سنگینی که در طول فعالیت های خود متحمل شده اند و در مقابل درآمدی نیز نداشته اند، با ضررهای بسیار سنگین مواجه می شوند که می تواند ضربه های مهلکی به آن ها و زندگی‌شان وارد نماید. در این مطلب تصمیم داریم به بررسی برخی از دلایلی که می توانند سبب بروز شکست در کسب و کار اینترنتی شما شوند، بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

با سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید

علت شماره یک:

طرز فکر غلط و ذهنیت ناردست در رابطه با کسب و کارهای اینترنتی و کسب درآمد از آن ها

متاسفانه این مسئله برای افرادی پیش می آید که به اشتباه تصور می کنند کسب درآمد قابل توجه از اینترنت، کاری آسان و سهل است. این دسته از افراد گمان می کنند تنها با راه اندازی یک وب‌سایت اینترنتی و قرار دادن تنها چند لینک گوناگون در آن برای هدایت کاربران مراجعه کننده به صفحه ی ویژه فروش محصولات، می توان به آسانی کسب درآمد از اینترنت را آغاز کرد و این درآمد کسب شده نیز، مقداری چشمگیر باشد! همین طرز تفکر باعث می شود تا این دسته از افراد، دچار مشکلات گوناگونی در کسب و کار خود شود.

کسب و کار اینترنتی، گزینه ای ساده و آسان برای کسب درآمد از اینترنت است اما نه به صورتی که در بالا توضیح دادیم! چنانچه تلقی شما از ساده بودن کسب و کارهای اینترنتی، همچون توضیح بالا است، باید بگوییم به هیچ وجه کسب و کار خود را شروع نکنید زیرا بی شک با مشکل مواجیه خواهید شد و در نهایت با دست خالی و یا کسب درآمدی ناچیز به فعالیت اینترنتی خود پایان خواهید داد.

توجه داشته باشید کسب و کارهای اینترنتی با شیوه های کسب و کار به روش سنتی، تفاوت چندانی ندارد و هر دو نوع کسب و کار، نیازمند صرف زمان مناسب و کافی و همچنین تلاش سخت و بسیار برای رسیدن به موفقیت است. شاید این موضوع را در ذهن داشته باشید که شروع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی، امری ساده تر و دارای هزینه های کمتر در مقایسه با کسب و کارهای سنتی است اما این اتفاق به این معنا نیست که کسب موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی، سهل تر است و نیاز به تلاش چندانی ندارد.

در یک کسب و کا اینترنتی، همچون دیگر انواع کسب و کارها شما نیازمند آگاهی لازم و آشنایی کافی با حوزه ی مورد فعالیت خود هستید تا بتوانید در این مسیر به درستی قدم برداشته و به موفقیت دست یابید. چنانچه فردی تازه کار و نا آشنا، تصمیم به راه اندازی کسب و کار مشخصی را داشته باشد به صورتی که هنوز شناخت لازم و کافی در این حوزه ندارد و با شیوه های کسب درآمد از اینترنت آشنا نیست! بایستی عجله نداشته و توجه بسیار به این موارد داشته باشد.

زیرا اقدام بدون اطلاع و آگاهی کافی، می تواند سبب شکست شما در مسیر دست یابی به هدف شود. برای نمونه ممکن است شخصی به کسب درآمد از طریق همکاری در فروش (فروش واسطه ای) و همچنین بازاریابی وابسته علاقه داشته باشد؛ بر همین اساس، بایستی فرد در رابطه با حوزه ی مورد علاقه ی  خویش، تحقیق و بررسی انجام داده و اطلاعات خوب و کافی در این زمینه کسب نماید. همچنین می تواند از تجربیات دیگر افراد موفق (کارآفرینان موفق) که در این حوزه فعالیت داشته اند، برای جلوگیری از بروز مشکلات و اشتباهات استفاده نماید و به درستی پیش رود.

سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید

علت شماره دو:

بهره گیری از روش های رایگان کسب درآمد از اینترنت

ممکن است در برخی شرایط، بعضی کارآفرینان موفق، کسب و کار اینترنتی خود را بدون سرمایه گذاری های سنگین اولیه و یا حتی به صورت کاملا رایگان راه اندازی نموده و به موفقیت رسانده باشند؛ اما توجه داشته باشید معمولا بازاریابان اینترنتی برای موفقیت بیشتر و بهتر در فعالیت اقتصادی خود و همچنین کسب درآمد بیشتر، نیازمند سرمایه گذاری هستند. دقت داشته باشید اساسی ترین، مهم ترین و ایده آل ترین نوع سرمایه گذاری در حوزه ی کسب و کارهای اینترنتی، تهیه ی یک نام دامنه ی مطلوب و گیرا، هاست قابل اعتماد و همچنین خرید برخی ابزارهای مفید مانند ابزار تجزیه و تحلیل کلید واژه می باشد. یک کارآفرین کسب و کار اینترنتی می تواند با این اقدامات اولیه، از کسب موفقیت خود در مسیر حرکت سوی هدف، اطمینان حاصل نماید.

همچنین برخی افراد ممکن است برای خرید یک قالب آماده و حرفه ای برای وب‌سایت خود (قالبی که از ظاهر و امکانات مناسب بهره مند باشد)  و یا راهنماهایی برای مراجع و حقوق انحصاری مرتبط با محتوای وب‌سایت خود، هزینه ای پرداخت نماید.

علت شماره سه:

با سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید

به ترافیک ورودی وب‌سایت خود همیشه و در همه حال، توجه داشته باشید.

این نکته ی مهم را به یاد داشته باشید: هیچ کسب و کار اینترنتی در دنیا، نمی تواند بدون برخورداری از بازدید بالا و مناسب (ورودی ترافیک مطلوب و قابل قبول) و همچنین صفحه ی فروش هدف گذاری شده، موفق شود. متاسفانه بسیاری از بازاریابان در کسب و کارهای اینترنتی، تمرکز اصلی و اساسی خود را بر زیبایی ظاهری و همچنین تغییر نحوه ی ارائه ی محتواهای خود معطوف می نمایند تا با این شیوه، بتوانند بازدید کنندگان را به خرید محصول یا خدمت خود ترغیب نمایند.

آن ها در این بین، موضوع ترافیک ورودی به وب‌سایت خود را نادیده می انگارند! که این بزرگترین اشتباه ممکن است. برای نمونه چند لحظه ای به این موضوع فکر کنید؛ فردی که بزرگ ترین و بهترین وب‌سایت کسب و کار اینترنتی را در اختیار دارد، سرمایه ی بسیاری را صرف آن کرده است اما از بازدیدکننده ی کافی و مناسب برای فروش محصول یا خدمت خود برخوردار نیست! به نظر شما، آیا امکان موفقیت در کسب و کار برای این شخص وجود دارد؟ آیا او می تواند با این شیوه، اهداف و رویاهای خود را محقق سازد؟

خیر؛ ممکن نیست. پس این توصیه را همواره در یاد داشته باشید: همانطور که تلاش می کنید تا وب‌سایتی زیبا، ایده آل و بی نقص داشته باشید، بایستی به موضوع افزایش ترافیک بازدید (بازدید مطلوب و هماهنگ با موضوع) آن نیز توجه نمایید.

هر کسب و کاری را می توان به این شکل، ارتقا داد و مشتریان بالقوه و در نهایت مشتریان بالفعل کسب و کار را افزایش داد؛ یعنی هر چه افراد بیشتری کسب و کار شما را ببینند، احتمال خرید از شما افزایش و در نتیجه درآمد حاصل نیز افزایش پیدا می کند.

کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد قابل قبول از اینترنت، کار ساده ای نیست و برای انجام آن، بایستی با برخی مهارت ها و تخصص ها آشنایی داشته باشید؛ عدم آشنایی شما با این موارد می تواند زمینه ساز عدم موفقیت شما باشد. این را بدانید چنانچه می خواهید در بازار میلیارد دلاری کسب درآمد از اینترنت، سهمی داشته باشید، بایستی حرفی تازه و نو برای گفتن داشته باشید.

با سه عامل اصلی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید

چرا در کسب درآمد از اینترنت، نیازی به سرمایه ی اولیه نداریم؟

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی، نگران سرمایه اولیه نباشید. اولین و بهترین مزیتی که هر فردی را به سوی راه اندازی کسب و کار اینترنتی جلب می کند، کم هزینه بودن آن است؛ یعنی برای راه اندازی یک کسب و کار و کسب درآمد از اینترنت، در بعضی شرایط اصلا نیازی به سرمایه ی اولیه ندارید و اگر هم نیاز باشد، این مبلغ بسیار کم است.

1

یکی از مزیت های ارزشمند و خوب کسب و کارهای اینترنتی، این است که می توانیم در بسیاری از هزینه های اضافی خود صرفه جویی نماییم؛ برای نمونه در این شیوه کسب و کار، برای رفتن به محل کار خود هزینه ای نمی کنیم! زیرا همه می دانیم می توان کسب و کار اینترنتی را در خانه نیز راه اندازی کرد. یا دیگر هزینه های اضافی برای طراحی و چاپ کاتالوگ ها یا هر چیز فیزیکی دیگری ، نخواهیم پرداخت زیرا در کسب و کار اینترنتی، همه چیز مجازی است.

2

در شیوه ی کسب و کار اینترنتی، شما می توانید با بهره گیری از اینترنت به بازار هدف گسترده ای دسترسی داشته باشید. برای نمونه تصور کنید که شما یک تایپیست هستید! آیا در شیوه کسب و کار سنتی، از شهرهای دیگر نیز مشتریانی خواهید داشت؟ یا فقط افرادی که در شهر شما زندگی کرده و به شما نزدیک هستند، به شما سفارش کار خواهند داد؟

اگر کسب و کار شما اینترنتی و آنلاین باشد، بی شک می توانید مشتریانی از شهرهای دیگر نیز برای خود فراهم نمایید؛ پس می توان گفت یکی از مهم ترین و اساسی ترین مزیت های کسب و کارهای اینترنتی، دسترسی به بازار هدفی بزرگ می باشد که شامل مشتریان بیشتری است.

3

در یک کسب و کار اینترنتی، شما می توانید در هر شرایط و وضعیتی به کسب درآمد بپردازید؛ یعنی چه در هنگام خواب، چه در هنگام کار و چه در هنگام سفر می توانید به مشتریان بازار هدف خود، خدمت رسانی کرده و درآمد کسب نمایید. این مهم ترین و با ارزش ترین پتانسیلی است که دنیای کسب و کارهای اینترنتی به سبب ابزارهای هوشمندی که دارا می باشد، در اختیار شما و تمام استفاده کنندگان از آن قرار می دهد.

4

در دنیای کسب و کارهای اینترنتی، روش ها و شیوه هایی برای تبلیغات، بازاریابی و همچنین جذب مشتری وجود دارد که شما می توانید با کمترین هزینه ی ممکن (و یا حتی در بعضی شرایط، بدون هیچ هزینه ای!) از آن ها استفاده نمایید. برای نمونه شما می توانید با تولید و ارائه ی محتوای مرتبط با موضوع فعالیت خود، کاربران را به سوی کسب و کار خود جذب نمایید. فراموش نکنید بازاریابی به شیوه ی تولید محتوا، بهترین و موثرترین ابزار برای هر فرد با هر نوع کسب و کار و هر میزان سرمایه برای جذب کاربر به سمت و سوی کسب و کار خود است.

و در انتهای باید گفت: اگر بخواهید بدون برنامه وارد این دنیای بزرگ شوید، چیزی به جز شکست در انتظار شما نخواهد بود؛ و در این وضعیت هرچه بیشتر بخواهید ادامه دهید، شکست های سنگین تری را باید تحمل کنید. واقع بین باشید و آگاهانه تصمیم بگیرید.