درباره ی کسب و کار اینترنتی و گام های اصلی برای راه اندازی یک کسب و کار، چه می دانید؟

درباره ی کسب و کار اینترنتی و گام های اصلی برای راه اندازی یک کسب و کار، چه می دانید؟

برای‌تان جالب است اگر بدانید بیشتر از 900 میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند و از این جمعیت کلان، 69 درصد در طول 90 روز، حداقل یک خرید اینترنتی داشته اند. مهارت اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر نقاط دنیا پراکنده شده اند و این اتفاق می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای محصول یا خدما شما باشد. کسب و کارهای اینترنتی امروزه در اقتصاد به سرعت در حال رشد و پیشرفت هستند. در دنیای امروز، خرید و فروش اینترنتی حتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهان با حداقل هزینه ی ممکن دسترسی پیدا کنند. در این نوع بازار هدف، تعطیلی هیچ معنایی ندارد؛ یعنی مشتریان شما می توانند به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته به محصول یا خدمت ارائه شده در کسب و کار شما دسترسی داشته باشند. به همین سبب بسیاری از افراد جامعه در فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مستقل هستند؛ اما همین افراد، سوالات بسیاری زیادی در این حوزه دارند! سوالاتی مانند: یک کسب و کار اینترنتی را چگونه می‌توان راه اندازی کرد؟ برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، از کجا باید شروع کنیم؟ و…

در این مطلب تصمیم داریم گام‌ های اصلی و مهم برای راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی پولساز و موفق را برای شما همراهان، توضیح دهیم. پس پس چنانچه در فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق و کسب درآمد از اینترنت هستید، پیشنهاد می ‌کنیم این مطلب کاربردی را چندین بار، با دقت تمام مطالعه نمایید و نکات مهم آن را یادداشت کنید.

درباره ی کسب و کار اینترنتی و گام های اصلی برای راه اندازی یک کسب و کار، چه می دانید؟


اما اکنون اولین سوالی که برای شما پیش می آید این است که: چرا راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی؟

شاید شما نیز تا به حال به این موضوع، بسیار فکر کرده اید که می توانید بدون حضور در محل کار خود و حتی در برخی شرایط، بدون انجام دادن کاری در لحظه، کسب درآمدی موفق و مفید داشته باشید! یا هنگامی که در حال تفریح و یا حتی در سفر هستید، پیامک های اطلاع رسانی مبنی بر اینکه پولی به حساب آنلاین وب‌سایت شما واریز شده است، دریافت کنید؟

یا به عنوان مثالی دیگر، تاکنون مواردی را شنیده اید که فقط با داشتن یک وب‌سایت و تنها با چند ساعت کار روزانه، درآمدی چند برابر حقوق ثابت یک کارمند را داشته باشید؟ و یا حتی در بعضی مواقع، بیشتر از آن!
متاسفانه بسیاری از افراد گمان می کنند راه اندازی و داشتن یک کسب و کار اینترنتی، کاری دشوار و بسیار زمان بر است! همچنین برخی دیگر از افراد نیز، فعالیت هایی این چنین را بسیار سهل و آسان می پندارند! اما بایستی بگوییم هر دو افراد در اشتباه هستند!

توجه داشته باشید هم اکنون که شما در حال مطالعه ی این مطلب هستید، تعداد زیادی از افراد در حال کسب درآمد از اینترنت می باشند و یا در شرایطی دیگر، تعداد زیادی از صاحبان و مدیران کسب‌ و کارهای اینترنتی موفق، در حال بیان تجربه های بالا هستند.

درباره ی کسب و کار اینترنتی و گام های اصلی برای راه اندازی یک کسب و کار

پنج گام مهم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز


پنج اصل مهم و اصلی نام برده شده در زیر را همواره به یاد داشته باشید و به آن ها عمل کنید؛ چه بنیانگذار یک استارتاپ باشید و چه حتی یک مغازه دار ساده! اما در هد دو حالت، بایستی به فکر فروش محصول یا خدمت خود به صورت آنلاین باشید. زیرا بازار امروز با تمام قوا به سوی فروش اینترنتی و آنلاین پیش می رود.

درباره ی کسب و کار اینترنتی و گام های اصلی برای راه اندازی یک کسب و کار، چه می دانید؟


اصل شماره یک:

آیا محصول یا خدمت شما بد است؟


توجه داشته باشید پیش از تولید انبوه محصول خود یا اطلاع رسانی گسترده ی خدمت خود، بایستی به این نکته توجه داشته باشید که آیا بازار هدفی برای محصول یا خدمت ارائه شده از سوی شما وجود دارد؟ یا خیر؟
بیشتر افرادی که تصمیم راه اندازی کسب و کار خاصی را دارند، قبل از اینکه نیاز مخاطبان خود را به درستی شناسایی نمایند، به فکر حل مشکل آن ها هستند! یعنی بدون اینکه بدانند محصول‌شان قرار است مورد استفاده چه کسانی قرار بگیرد، آن را به تولید انبوه می رسانند؛ و این یعنی اشتباهی بزرگ.


همچنین نظرات افراد گوناگون را در این زمینه جویا شوید؛ بهتر است به سایت های سوال و جواب و یا انجمن های گفت گو یا شبکه های اجتماعی فعال در حوزه ی فعالیت خود مراجعه کرده و از این طریق، نیازهای آن ها را شناسایی نمایید.
به شما توصیه می کنیم همواره به بازخورد محصول یا خدمت خود در میان افراد مخاطب توجه داشته باشید. پس بی شک، انجام نظرسنجی های مناسب و صحیح بسیار ایده آل و تاثیرگذار است.


باید به مشتریان خود این اطمینان را بدهید که محصول یا خدمت ارائه شده از جانب شما، دقیقا همان چیزی است که نیاز آن ها را برطرف خواهد نمود؛ پس بایستی به آن ها اطمینان دهید که با خرید محصول شما، به هیچ وجع پشیمان نمی شوند. این اعتماد سازی سبب می شود تا مخاطبان کسب و کار شما، به شما اعتماد کنند و محصول شما را خریداری نمایند.
این نکته ی مهم را هیچ گاه فراموش نکنید که: در مخاطبان خود احساسی را ایجاد نمایید که محصول شما برای آن ها ضروری است.


اصل شماره دو:

آیا برای پیشبرد فعالیت های خود، یک استراتژی یا برنامه ی هدفمند و جامع دارید؟


شاید بتوان گفت تعداد بسیار قابل توجهی از استارتاپ ها و یا حتی کارآفرینان اینترنتی، استراتژی مشخص و معینی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود ندارند! به همین دلیل نمی دانند چگونه بایستی مهارت های بازاریابی صحیحی را به کار گیرند. پیش از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود، این سوالات را از خود بپرسید:
چه تکنیک ها و مهارت هایی می تواند زمینه ساز رشد و موفقیت کسب و کار من باشد؟

من بر چه اساسی و با توجه به کدام نکات، محصول یا خدمت ارائه شده ی خود را قیمت گذاری کرده ام؟
در حوزه ی کسب و کار مورد فعالیت من، کدام رقبا حضور دارند و میزان جدیت آن ها در این مسیر تا چه حد است؟
توصیه می کنیم به وب‌سایت رقبای خود سری بزنید و ببینید که آیا آن ها توانسته اند مشکل مخاطبان و مشتریان خود را رفع کنند؛ حتی شما می توانید در بسیاری از مواقع از کامنت های درج شده در زیر محصولات و خدمات آن ها از این موضوع مطلع شوید؛ همچنین در لابهلای کامنت ها می توانید نیاز مخاطبان و مشتریانی را که نیازشان به خوبی و درستی برطرف نشده است را پیدا کنید.
من چگونه می توانم مشتریانی جدید برای کسب و کار خود جذب کرده و آن ها برای تبدیل شدن به مشتریان ثابت، حفظ نمایم؟


از شما می خواهیم با آرامش خاطر و اطمینان کامل به این سوالات پاسخ دهید و سپس به برنامه ریزی و طرح ریزی کسب و کار اینترنتی خود بپردازید. توجه داشته باشید بهتر است برنامه و طرح کسب و کار خود را با زندگی واقعی و تمام نیازها و مشکلات موجود در آن تطابق داده و بررسی نمایید! در این صورت می توانید کاستی ها و مشکلات آن را یافته و در جهت از بین بردن آن، اقدام نمایید.

در چنین شرایطی، با نتایج مثبت و قابل رشد مواجه خواهید شد.
اگر تصمیم دارید در کسب و کار خود، در یک دوره ی زمانی دراز مدت سرمایه گذاری نمایید، می توانید از روش های بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی وب‌سایت استفاده کنید؛ اما اگر می خواهید در مدت زمانی کوتاه، پاسخی سریع داشته باشید می توانید از شیوه های گوناگون تبلیغات مانند تبلیغات کلیکی و… استفاده کنید. اکنون شما آماده اید! شما آماده ی حمله به بازار هدف خود هستید. پس تعلل نکنید.

اصل شماره سه:

تفاوت و تمایز کسب و کار شما در مقایسه با دیگر رقیبان، در چیست؟

می توان گفت این اصل، مهم ترین و قابل توجه ترین اصل در پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی است! اما شاید بپرسید چرا؟
با ذکر یک مثال این موضوع را توضیح می دهیم؛ ممکن شما تنها کسب و کاری (در این مثال فروشگاه اینترنتی) نباشید که گوشی آیفون مدل هفت را به صورت آنلاین می فروشید؛ بنابراین در این وضعیت، چه چیزی سبب ایجاد تفاوت و تمایز بین شما و دیگر فروشگاه های فعال اینترنتی می شود؟ مشتری بر چه مبنایی بایستی خرید از فروشگاه شما را انتخاب نماید. به احتمال زیاد، در این شرایط پایین بودن قیمت های فروشگاه خود را عنوان خواهید کرد؛ اما این تمام ماجرا نیست! زیرا بدون شک، فروشگاه هایی دیگری نیز وجود دارند که قیمت هایی پایین تر از قیمت های ارائه شده از سوی شما، پیشنهاد داده اند!

به موارد دیگری فکر کنید؛ چه چیزهای دیگری می تواند مشتریان بازار هدف را به سوی کسب و کاری اینترنتی شما، جذب نماید؟ و آن ها را وادار به خرید از فروشگاه آنلاین شما کند؟ برای نمونه تجربه، نشانه تجاری (برند) یا نوع ارائه ی خدمات و…

قبل از شروع هر کسب و کاری بایستی رقبای بالقوه خود را در بازار هدف به صورت کامل و جامع شناسایی کنید. همیشه بایستی کسانی را که قرار است در یک فعالیت به ویژه فعالیت های اقتصادی، با شما رقابت کنند را زیر نظر داشته باشید. به طور کلی بایستی بدانید آن ها چه محتوایی را چگونه و در چه زمانی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند. فراموش نکنید اینترنت فضای بسیار بسیار بزرگی است؛ چنانچه شما نتوانید محصول یا خدمت ارائه شده از سوی کسب و کار خود را، منحصر به فرد و ایده آل نمایید و موقعیت مناسبی برای آن فراهم نکنید، بی شک در دریای بی کران و مواج رقبای فعال در حوزه ی خود غرق خواهید شد!

اصل شماره چهار:

برای راه اندازی و ادامه ی کسب و کار خود، چه میزان بودجه در دسترس دارید؟

محصول یا خدمت ارائه شده از سوی شما، هر چه قدر بزرگ و حتی انقلابی هم باشد؛ چنانچه شما بودجه و سرمایه ی لازم و کافی برای عرضه و همچنین معرفی آن نداشته باشید، بی شک با شکست مواجه خواهید شد! به شما توصیه می کنیم برای موفقیت و همچنین پا برجا ماندن ایده خود در دنیای کسب درآمد اینترنتی، یک بودجه ی مشخصی را برای کسب و کار خود در نظر داشته باشید؛ البته بهتر است برای انطباق آن با واقعیت، سرمایه ی موردنظر خود را دو برابر در نظر داشته باشید! زیرا گاهی اوقات، بعضی اتفاقات می توانند برنامه ریزی شما را دچار کمی تغییرات نماید. همیشه مشکلات در کمین هستند.
پس فراموش نکنید از ابتدای شروع راه اندازی کسب و کار خود، یک طرح برنامه ریزی شده و کامل برای افزایش سرمایه مورد نیاز خود داشته باشید.

اصل شماره پنج:

جدیت در تصمیم یا تصمیم های گذارا؟ مسئله این است.

به هیچ عنوان تصور نکنید که راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار اینترنتی، کاری آسان است. افراد زیادی وجود دارند که در کنار فعالیت در شغل اصلی خود، یک کسب و کار اینترنتی دیگری را نیز راه اندازی می نمایند تا بتوانند از درآمدهای حاصل از آن نیز بهره مند شوند. بی شک این افراد تلاش بسیاری را متحمل می شوند… دقت داشته باشید مدیریت کسب و کار اینترنتی، تنها در راه اندازی آن کسب و کار تمام نمی شود! بلکه شما بایستی یک طرح سرمایه، یک برنامه ریزی دقیق برای بازاریابی محصول یا خدمت خود، یک برنامه ریزی برای ارائه ی خدمت به مشتریان یا پشتیبانی و… تهیه نمایید. فراموش نکنید یکی از نکات مهم و اثرگذار در میزان پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی، نحوه و کیفیت پاسخگویی به مشتریان حتی در مواقعی که برای شما مناسب نیست، می باشد.

شما در شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود، بایستی از مهیا بودن یک برنامه ی کامل و جامع در مدیریت زمان شخصی و کاری خود اطمینان داشته باشید؛ تا هیچ اتفاقی نتواند به کیفیت پاسخ به مشتری تاثیر منفی گذارد.
رعایت موارد بیان شده در بالا، به معنای تضمین موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی خود نیست! این موارد تنها برای شروع یک کسب و کار لازم هستند؛ اما ضامن موفقیت شما نمی باشند. واقع بین باشید؛ نا امید نشوید و اگر به راه اندازی کسب و کار اینترنتی در حوزه ی تخصص خود علاقه دارید، از همین امروز کار خود را شروع کنید.

درباره ی کسب و کار اینترنتی و گام های اصلی برای راه اندازی یک کسب و کار، چه می دانید؟